Tillbaka igen

Nu ska jag då berätta vad det var som fick mig att sätta mig vid bloggen igen. För någon kväll sen så var jag ut med sopor, kl var väl 20 över 11 och såg då en mamma med ett litet barn raggla hemåt. Mamman kunde knappt gå och höll på att ramla omkull ett flertal gånger. Barnet såg inte ut att vara mer än 3 eller 4. Så då till min fråga. Gör man så? Alltså allvarligt. Vad tänker man med när man släpar omkring på ett barn i den åldern så sent på kvällen? Full dessutom. Som mamma själv kan jag verkligen inte förstå det. Jag skulle aldrig drömma om att dricka om jag är själv med min son. Barn inte utsättas för sådant och man ska verkligen inte ta hand om ett barn när man har druckit, man vet inte vad man gör eller hur hårt man tar i när man säger år barnet eller överhuvudtaget vad man gör. Ska man verkligen då lägga det ansvaret på ett barn som i det här fallet visste var dom bodde och var på väg dit. Hur kan man lägga ett sånt ansvar på sitt eget barn? Att barnet får ta ansvar över att se till att både barnet och mamman kommer hem ordentligt. Jag tycker att det är så oansvarigt så jag vet inte vad jag ska säga egentligen.
På något sätt så blir det som att man tar på sig ansvaret och håller koll så det inte händer någonting, vilket också på ett sätt blir helt fel eftersom man ska inte behöva springa ute och hålla koll på folk och vad dom håller på med.
Folk brukar använda sig av frasen: Sköt dig själv och skit i andra. Men gäller det verkligen alltid? Jag tycker att det finns gånger man helt enkelt får göra ett undantag och inte skita i vad folk gör, ibland måste man lägga sig i andras liv. Nu vet jag vad ni tänker, vad hon gör är väl hennes problem och inte ditt. Tyvärr så blir det mitt problem så fort jag ser sånt, jag kan inte låta bli att reagera och vilja lägga mig i och skälla och ha mig, men jag gör inte det. Varför? Jag vet inte riktigt själv faktiskt, som tur är så vet jag vad jag ska göra om det händer igen för man kan inte bara tänka att det där angår inte mig. Tänk på det stackars barnet. Jag lider verkligen.
Vad är era tankar kring detta?

Kommentarer
Postat av: J.E

Man ska inte hålla på med alkohol när barn finns med, även om någon nykter person i sällskapet har ansvaret över barnet/barnen. Ska det drickas, så ska barnet/barnen vara någon helt annanstans! De ska inte behöva se de vuxna bli fulla. De ska inte behöva höra saker som: "det där är vuxendricka, så det får du inte smaka på".

2010-12-26 @ 12:38:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Lilypie Second Birthday tickers