Nytt år, nya förväntningar

Då lider 2010 mot sitt slut och jag sitter och funderar på vad mina förväntningar för det nya året är. Några löften blir det inte, möjligtvis att försöka njuta av stunden istället för att oroa mig över saker jag inte kan påverka.
Mina förhoppningar för det nya året handlar nog mest om att jag önskar att det ordnar sig för Gustav. Inge mer mediciner och inga kontroller, inga fler operationer och att han bara får vara och njuta i fulla drag utan att behöva titta på sjukhustak. Det känns som att det här året har gått så fruktansvärt fort och jag funderar på var tiden tog vägen egentligen, det känns som om jag inte har hunnit med någonting värt att nämna. Jag hoppas även att jag ska tänka till och göra det som känns rätt för mig  utan att bry mig om vad folk tycker om det. Nästa år ska bli ett starkt år! Så många förhoppningar fast allt egentligen hänger på en själv. Man kan ge hur många löften som helst men när det kommer till kritan så kan man ändå inte hålla någonting om man inte själv vill det.
Jag har lite svårt för nyårslöften, jag förstår poängen men samtidigt så känns det som att allt man lovar på nyår kan man göra när som bara man vill.
Men för att återgå till det nya året. Jag hoppas att det ska bli mer tid över till mina vänner som jag saknar fruktansvärt mycket. Något som jag verkligen hoppas på är att det äntligen blir dop till sommaren, om allt ordnar sig det vill säga. Kanske jag också kan få rätsida på livet i allmänhet, det skulle vara en bra start på året.
Allt snurrar runt i huvudet och jag vet in hur jag ska göra. Jag antar att jag borde göra det jag tycker att jag ska göra fast jag vet att dom flesta andra nog inte skulle hålla med. Jag vet vad jag ska göra men jag drar mig för det. Jag kommer att påverka andras liv och det vill jag helst inte.

Nog pratat om allt det. Vad har ni för förhoppningar inför det nya året och har ni gett några löften?
GOTT NYTT ÅR på er alla önskar jag och Gustav

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Lilypie Second Birthday tickers